Senin, 10 April 2017

HEBOH !!! Apa Yang Ditemukan Kakek Penyelam Di Laut Segitiga Bermuda Ini Sungguh Mengejutkan ...

Add caption
Mengerikan penyelam berumur 80 th. ini masuk di Segitiga Bermuda yang demikian mencengangkan umat Islam Narasi anak watan ini yakni untuk buka ruangan pikirkan seseorang yang tetap masih cuba merungkai permasalahan yang berlegar untuk berikanlah faedah yang berguna dalam kehidupan.

Semua yang jalan dengan kekuasaan Allah Taala yang cuba menguji hamba-hamba-Nya untuk membahas khazanah alam yang secubit ini.


Seseorang orang lama berusia 80 th. datang dari negara Bermuda, William Gillies barusan mengeluarkan buku berjudul Reefs, Wrecks & Relics Bermuda Underwater Heritage atau Karang, Bangkai Kapal, dan Relik Warisan Alam Bawah Laut Bermuda.


Dalam bukunya, Gillies menceritakan pengalamannya menyelami Lautan Bermuda.Seperti dimuat The Royal Gazette, Rabu 28 April 2010, meskipun mustahil saja lagi turun untuk menyelam ke air laut, namun ingatannya mengenai waktu mudanya sebagai pencari harta di bangkai kapal, belum pupus.


Dengan menyelam, saya kenali kekayaan laut Bermuda.


Banyak tempat yang misteri di muka Bumi, namun Segitiga Bermuda atau kerap disebut Segitiga Setan tempat lautan di Lautan Atlantik disangka yang paling keras dan menyeramkan.


Serta cerita seram tempat itu menyebar ke seantero sejagat. Cerita itu menebar melalui buku, iklan product telekomunikasi sampai filemayar lebar. Banyak yang belum tahu di mana sesungguhnya letak tempat misteri itu. Segitiga Bermuda itu sesungguhnya yakni tempat di dalam garis titik yang berhubung dengan tiga tempat dari sebagian kepulauan 
gugusan Amerika Tengah iaitu negara kepulauan Bermuda, Puerto Rico, serta Miami di Amerika Serikat.
Sebagian orang yang menetap di Bermuda, telah sekuat tenaga melawan rupa-rupa narasi menakutkan itu. Sebab daerah yang hidup dari beberapa makhluk Allah yang lain ini dapat sebabkan sebagian pelancong menjauhi tempat ini lantaran narasi seram itu.

Satu diantara memori permulaannya mengenai laut Bermuda yakni momen tenggelamnya satu kapal menawan Sepanyol, Cristobal Colon ditempat Karang Utara, 25 Oktober 1936. Waktu kapal itu terbenam, Gillies tetap masih berumur enam th.. 


Gillies mengawali penyelamannya pada 1965, waktu dia berumur 35 th.. Penemuan satu bel dari kapal tua yang tenggelam mengakibatkan keinginannya untuk menyelam serta mencari beberapa bekas harta

yang karam di basic laut. Objek-objek menarik di pasir serta sekitaran bangkai kapal kerap dia jumpa di dasarnya. Misalnya potongan lampu tua memiliki bahan bakar minyak ikan paus.


Kadang-kadang dia dan rakan selamannya dapatkan pecahan atau potongan tembikar atau porselin.


Beberapa potongan itu dia rekonstruksi menggunakan fiberglass dan getah damar. Beberapa karya restorasi Gillies saat ini dipajang di Bermuda Underwater Eksplorasi Institute (BUEI).


Beberapa benda disadari Gillies misterius. Umpamanya, dia peroleh paip berkarat yang tersimpan di peti kayu di satu kapal monitor yang hancur serta tenggelam dimuka th. 1900-an.


Ada lagi benda berupa beberapa kumpulan kristal berupa cincin kecil.


Ini mungkin saja saja saja saja saja saja saja dipakai seseorang wanita untuk menghias gaunnya.


Sebenarnya anak watan itu cuba menghidupkan kembali tempatnya supaya beberapa pelancong dapat berkunjung ke kawasannya yang terselindung pelbagai khazanah alam.


Siapa juga kita, jangan pernah gampang bersangka pada momen yang aneh serta pelik itu mainan, kerana sesungguhnya Allah bakal menguji hamba-Nya dengan pelbagai ujian pada sesiapa yang diinginkan. Allah Maha Pemurah lagi Maha Penyayang!


Sumber : news-islampedia.com



Baca Juga: